tisdag 25 mars 2014

Where there's a will there's a way - att vilja är att kunna!

Sätt upp "sluta - att - göra - listan" på väggen och följ den!
Så kan Du göra - en bakvänd ordning så att säga.

Iteraktiva arbetsmetoder är benämningen och som innebär att om du tex ska bygga en park.Du bestämmer var en kiosk ska vara, parkbänkars placering och trädens placeringar etc. Därefter släpper du in människor som börjar trava runt och skapa promenad vägar och det blir själva infrastrukturen i parken.
I annat fall gör man som vanligt dvs du planerar allt i detalj efter en research om hur man tidigare har gjort.
Därefter håller du tummen att allt ordnar sig och besökarna går dina förutbestämda stigar.
På vilket sätt arbetar du?
Ibland kan det vara bra att göra en reflektion om hur jag tänker, hur jag agerar, hur jag reagerar samt resultaten av detta.
Jag använder mig av coaching till mitt eget företagande. I have to walk my talk! Det är det mest effektiva i all träning att söka coaching, support.Jag tror inte på filosofin att "ensam är stark" Nej fram för mer samarbeten, mer team tänk framför allt. Vad kan vi gemensamt åstadkomma för världen, gruppen, organisationen och individen?

Min önskan är att vi tillsammans ska göra världen till en ännu bättre plats.
En bättre miljö, en vänligare miljö för barnen och djuren - de mest utsatta.
Ett vettigare företagsklimat och skapa större samarbeten.

Låt oss tillsammans tänka, känna och agera utifrån mottot - bemöt andra som du själv vill bli behandlad.

Namasté från Sundbyholm slott







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar